Ви бажаєте оформити житлову субсидію: що треба знати
Житлова субсидія є безповоротною адресною державною соціальною допомогою вразливим споживачам житлово-комунальних послуг – мешканцям домогосподарств, що проживають у житлових приміщеннях (будинках) і не можуть самотужки платити за житлово-комунальні послуги, оплачувати витрати на управління багатоквартирним будинком, витрати на комунальні послуги, витрати на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива в такому будинку.
Субсидія надається особам зі складу домогосподарства, якщо вони сплачують за комунальні послуги більше, ніж визначений для них обов’язковий платіж. Платіж розраховується індивідуально для кожного домогосподарства і залежить від середньомісячного сукупного доходу на одну особу.
Для призначення житлової субсидії може звернутися:
– одна з осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні;
– людина, яка орендує житло на підставі договору оренди або ВПО.
Способи звернення для оформлення житлової субсидії:
1. Особисто:
– до сервісних центрів Пенсійного фонду України незалежно від місця реєстрації;
– до ЦНАПу;
– до уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади.
2. Поштою до територіальних органів ПФУ.
3. З використанням електронних сервісів:
– через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України;
– мобільний застосунок «Пенсійний фонд»;
– через єдиний портал державних послуг «Дія».
Перелік документів визначено пунктом 43 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 року № 848:
– заява про призначення та надання житлової субсидії;
– декларація про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії.
Заява та декларація подаються громадянином, особа якого посвідчується при особистому зверненні паспортом громадянина України або тимчасовим посвідченням громадянина України.
Але є перелік документів, які надаються в окремих випадках:
1. У разі звернення за призначенням житлової субсидії без урахування осіб, які зареєстровані, але фактично не проживають за адресою домогосподарства, повинен надаватися акт обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства / фактичного місця проживання особи та / або документів, що підтверджують непроживання особи за адресою домогосподарства.
2. Для осіб, які звернулися за фактичним місцем проживання:
– договір найму (оренди) житла;
– або довідка внутрішньо переміщеної особи;
– або рішення суду.
3. У разі наявної заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг:
– копія договору про реструктуризацію заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг (у разі наявності);
– ухвала про відкриття провадження у справі оскарження споживачем заборгованості в судовому порядку (у разі наявності).
4. У разі погашення заборгованості – документ, що підтверджує сплату заборгованості (квитанція, довідка).
5. У разі зазначення в декларації доходів, інформація про які відсутня у Державній податковій службі, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування тощо і відповідно до законодавства не може бути отримана за запитом уповноваженого органу, – довідки про доходи (у разі неможливості підтвердити такі доходи довідкою до декларації додається письмове пояснення із зазначенням їх розміру).
6. У разі призначення житлової субсидії, якщо особам в установленому порядку здійснено відключення від централізованого опалення (теплопостачання) і громадяни для обігріву приміщень використовують побутові електроприлади:
– акт обстеження стану зовнішньо- і внутрішньобудинкових електромереж щодо їх відповідності вимогам нормативно-правових актів (складається організаціями, які здійснюють обслуговування таких мереж);
– акт обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства / фактичного місця проживання особи, форма якого затверджується Міністерством соціальної політики України.
7. У разі звернення за призначенням житлової субсидії домогосподарства, у складі якого є особи, в яких узагалі відсутні доходи (або нарахований середньомісячний сукупний дохід менше ніж розмір мінімальної заробітної плати) та/або ними не сплачено єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування надаються (за наявності):
– довідки про перебування особи в місцях позбавлення/обмеження волі або застосування до неї заходів забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від роботи (посади), запобіжних заходів у вигляді домашнього арешту або тримання під вартою;
– висновок лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я встановленого зразка щодо перебування особи у складних життєвих обставинах, спричинених інвалідністю, тривалою хворобою;
– висновок лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я первинного рівня на підставі довідки встановленого зразка закладу охорони здоров’я, що провадить діяльність з надання наркологічної допомоги населенню, в якому особа перебувала на диспансерному обліку, щодо алко- або наркозалежності особи;
– документ, що підтверджує перебування особи у відпустці без збереження заробітної плати, якщо дитина потребує домашнього догляду (наказ із місця роботи та довідка лікарсько-консультативної комісії);
– трудовий договір;
– документ, що підтверджує одноосібне виховання дітей віком до шести років або дітей з інвалідністю (свідоцтво про розлучення, свідоцтво про смерть батька дитини, рішення суду).
8. У разі сплати аліментів – документальне підтвердження фактичної сплати із зазначенням сум сплачених особою аліментів.
ЗВЕРТАЮ УВАГУ!
У зв’язку зі зростанням тарифу на електроенергію з 1 червня 2024 року розмір призначених житлових субсидій буде автоматично перерахований Пенсійним фондом України без звернення громадян. Сума перерахованої субсидії буде відображена у виплаті за червень, яку одержувачі отримають у липні.
НАТАЛІЯ КОРНІЙЧУК,
ЗАСТУПНИЦЯ НАЧАЛЬНИКА ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ
В ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ