Як збираються легалізувати таксі у Дніпрі?

Ринок таксі незабаром планують повністю легалізувати. Такі заяви нещодавно прозвучали з вуст представників Укртрансбезпеки. Проте сам законопроект, який контролюватиме цей процес, іще й досі не узгоджений парламентом. А в Дніпрі тим часом збираються випустити на ринок міста комунальні «шашечки».

СКЛАДНИЙ КОНТРОЛЬ

За інформацією Мінінфраструктури, на сьогодні чисельність осіб, які задіяні у таксомоторних перевезеннях, становить понад 200 тис. Приблизно така ж кількість і транспортних засобів, що використовуються для цього. А грошовий обіг надання даних послуг у масштабах країни складає понад 20 млрд. грн. на рік. Проте майже 85% учасників ринку перевезень таксі ведуть свою діяльність нелегально. З-поміж інформаційно-диспетчерських служб лише 10% зареєстровані у встановленому законодавством порядку як суб’єкти господарювання. У підсумку, складається ситуація, коли бюджети різних рівнів не отримують належних податкових платежів, багато працівників не мають офіційного працевлаштування, порушують правила безпеки перевезень, а споживач отримує послугу неналежної якості. Аби цьому запобігти, розроблено проект, що передбачає врегулювання роботи таксі, легкових автомобілів на замовлення та інформаційно-диспетчерських служб.

Начальник управління Укртрансбезпеки в області Олексій Степаненко вважає, що допоки відповідні законодавчі зміни не відбудуться, ринок таксомоторних перевезень складно контролювати. З початку року в нашому регіоні складено 37 актів перевірки, з них – 18 протоколів про адміністративні порушення за ст. 133-1 ч.4. За розглядом справ винесли 22 постанови на суму майже 3 тис. грн., з яких поки що сплачено лише 357 грн. А до Державної фіскальної служби в області інспектори Укртрансбезпеки направили 21 акт. Та «вибити» через суд штрафи із тих, хто таксує незаконно, не завжди вдається.

ЗАКОННІ УМОВИ

Уже цьогоріч посадовці обіцяють перевести українських таксистів на законні умови праці. Легальні таксі можна буде розпізнати за жовтими номерами. Головний сервісний центр МВС зменшить вартість їхньої видачі – вона становитиме близько 100-150 грн. Згідно із законопроектом №3107 власник авто-таксі обов’язково повинен бути зареєстрований як суб’єкт підприємницької діяльності та мати ліцензію для здійснення перевезень. Машина має проходити регулярний техконтроль, а водій – щоденний медогляд. Таксистам обіцяють безкоштовно зупинку ТЗ на платних стоянках. Якщо ж у водія немає відповідної ліцензії, йому загрожує штраф у розмірі 17 тис. грн. Повісити «шашечки» на авто без реєстрації та дозвільної документації й експлуатувати його таким чином також обійдеться 17 тис. грн.

Щодо диспетчерських, то такі служби не можуть надавати послуги без договору з перевізником або його реєстрації в держреєстрі. За це загрожує штраф у розмірі 34 тис. грн. за кожного перевізника. Усі диспетчерські сервіси зобов’яжуть реєструвати спецдекларацію, до якої слід вносити дані про матеріально-технічну базу, засоби зв’язку та договори з перевізниками. За порушення цього правила можлива ліквідація суб’єкта підприємницької діяльності і чималі штрафи за кожну надану послугу з перевезення пасажирів.

Як зазначають експерти сайта auto.ria.com, сервіси «платних попутників», до речі, теж можуть опинитись поза законом: у будь-якому випадку, чи це диспетчерська служба таксі або служба перевізників за викликом – вона повинна бути зареєстрована в реєстрі інформаційно-диспетчерських служб і виконувати всі відповідні вимоги. Крім того, кожному перевізнику слід укласти письмовий договір. Також автовласники повинні розуміти, що замовлення, взяте з туристичного форуму або соцмереж, може спричинити штраф. Звичайно, в тому випадку, якщо законопроект №3107 стане законом.

МУНІЦИПАЛЬНІ ПОСЛУГИ

А в Дніпрі тим часом на ринку перевезень можлива поява нового комунального підприємства – «Муніципальне таксі». Ініціатором його ство­рен­ня виступає міськрада. На найближчій сесії проект рішення внесуть до порядку денного. І якщо його підтримає більшість, то незабаром пасажирам запропонують послуги нового перевізника. «Коли ми викликаємо таксі, то, зазвичай, не знаємо, в якому технічному стані нам подали машину, в той час як у «Муніципальному таксі» ми гарантуємо належний стан та справність авто. У перспективі розглянемо можливість придбання машин містом для цієї служби. Придбаний транспорт КП братиме на свій баланс», – розповів директор департаменту транспорту і транспортної інфраструктури Дніпровської міськради Ігор Маковцев.

Також він додав, що медичному огляду водіїв комунальне підприємство приділить особливу увагу. До того ж кожна людина, яка збирається сісти за кермо «Муніципального таксі», буде зобов’язана укласти угоду з КП про роботу в даній службі. Цікаво, що кандидатам, які служили у зоні АТО, обіцяють привілеї із працевлаштування. Стануть більш захищеними і пасажири – для них передбачили можливість страхування.

Щодо тарифів, очільник профільного департаменту дає обіцянку, що вони будуть конкурентоспроможними.

КОМЕНТАР

ІГОР МАКОВЦЕВ, директор департаменту транспорту і транспортної інфраструктури міськради:

– У новій службі ми плануємо ввести всі сучасні сервіси: безготівковий розрахунок, оплату по таксометру, бонусні програми, можливість замовлення через мобільний додаток тощо.

ЛЮДМИЛА КОПИЛЕНКО, ДАР’Я МИРОШНИЧЕНКО