Київстар у 1-му кварталі 2016 року: розвиток 3G, зростання споживання послуг, лояльність клієнтів
Зростання фінансових показників компанії обумовлене успішним розвитком зв’язку 3G, збільшенням обсягів споживання послуг, особливо – мобільного інтернету, та зміцненням лідерства в абонентських уподобаннях – найвищий NPS на телеком ринку.
У 1 кв 2016 Київстар досяг позитивних фінансових результатів попри складну макро-економічну ситуацію в країні, інфляційні процеси та посилення конкуренції. Київстар продовжує розвивати мережу 3G, надаючи послуги зв’язку нового покоління у понад 600 населених пунктів, де мешкає 40% населення України. На фінансові показники компанії вплинуло зростання споживання послуг – особливо мобільного інтернету, що посилюється вже кілька кварталів поспіль. Також Київстар утримує лідерство на телеком ринку як оператор з найбільш лояльною абонентською базою – найвищий індекс NPS.
У 1 кв 2016 чиста операційна виручка національного телеком-оператора виросла на 12%, у порівнянні з тим же періодом 2015 року, та досягла майже 3,5 млрд грн. Дохід від послуг мобільного зв’язку склав 3,2 млрд грн, що на 13% вище, ніж в аналогічному кварталі 2015 року. Це стало можливим завдяки успішним комерційним активностям, зростанню споживання послуг (особливо мобільного інтернету). Доходи від мобільної передачі даних зросли на 76% у результаті активного будівництва мережі 3G, поширенню смартфонів і спеціальним тарифним планам для користувачів мобільного інтернету.
Кількість абонентів мобільного зв’язку щодо 1 кв 2015 року зменшилась на 3%, до 25,3 млн, що обумовлено зростанням конкуренції на телеком ринку. У той же час, порівняно до попереднього періоду, рівень відтоку абонентської бази знизився на 2%. Абоненти збільшили споживання голосових послуг (MoU) на 7%, а мобільного інтернету – на 52%. Як результат, ARPU мобільного зв’язку в 1 кв 2016 досяг 42 грн, що на 16% вище в порівнянні з тим же періодом 2015 року.
Доходи від послуг фіксованого зв’язку збільшилися до 259 млн грн, що на 11% більше, ніж у 1 кв 2015. Зростання доходів у цьому сегменті обумовлене популярністю послуги «Домашній Інтернет», яка принесла компанії 148 млн грн, на 26% більше, ніж у 1 кв 2015. Кількість домогосподарств, які використовують цей сервіс, залишається стабільною, на рівні майже 815 тисяч. При цьому ARPU клієнтів виріс на 27%, до 61 грн.
EBITDA в 1 кв 2016 збільшилась на 43%, до 1,83 млрд грн, а маржа EBITDА зросла на 11,3 відсоткового пункту, до 52,6%. Росту маржинальності було досягнуто завдяки збільшенню доходів, зниженню ставок інтерконекту та оптимізації операційних витрат.
Капітальні інвестиції за 1 кв 2016 склали 249 млн грн і, в основному, були спрямовані на модернізацію діючої мережі GSM і розвиток 3G.
У 1 кв 2016 Київстар перерахував до бюджетів різних рівнів майже 927 млн грн податків і відрахувань.
Ключові показники діяльності Київстар у 1-му кварталі 2016 року в порівнянні з попереднім періодом
Фінансові та операційні показники (млн грн)
|
1 кв. 2016 |
1 кв. 2015 |
1 кв. 2016/2015 |
Чиста операційна виручка | 3,478 | 3,092 | 12% |
Виручка від послуг мобільного зв’язку | 3,210 | 2,851 | 13% |
Виручка від послуг фіксованого зв’язку | 259 | 233 | 11% |
EBITDA | 1,830 | 1,278 | 43% |
EBITDA margin | 52,6% | 41,3% | 11,3 п.п. |
Капітальні витрати (не враховуючи плату за ліцензію) | 249 | 742 | (66%) |
Капітальні витрати / виручка LTM | 22% | 17% | 5,0 п.п. |
Мобільний зв’язок | |||
Чиста операційна виручка | 3,220 | 2,859 | 13% |
в тому числі виручка мобільного інтернету | 496 | 281 | 76% |
Абоненти (млн) | 25,3 | 26,1 | (3%) |
в тому числі абоненти мобільного інтернету* | 10,34 | 11,3 | (8%) |
ARPU (грн) | 42 | 36 | 16% |
MOU (хв.) | 572 | 536 | 7% |
MBOU (Мб дата-трафік) | 229 | 150 | 52% |
Фіксований зв’язок | |||
Чиста операційна виручка | 259 | 233 | 11% |
Чиста операційна виручка ШСД | 148 | 117 | 26% |
Абоненти ШСД (тис.) | 814,8 | 827 | (1%) |
ARPU ШСД (грн) | 61 | 48 | 27% |