До уваги водіїв: коли треба міняти зимові шини на літні

В Україні йде потепління, і для водіїв це означає, що пора «перевзувати» машину. Дізнайтеся, коли найкраще міняти зимові шини на літні, повідомляє «Радіо Максимум».

Зимові шини від літніх відрізняються двома речами: морозостійкою гумовою сумішшю протектора та його малюнком.

З настанням тепла м’яка гума зимових шин починає шкодити безпеці руху. Вона гірше тримається асфальту і при першому перевантаженні переходить у ковзання. Із зимовою гумою на теплому асфальті при найзвичайнішому гальмуванні ви почуєте писк, на додачу вас почне заносити.

Також зимовий малюнок протектора з його глибокою нарізкою, численними ламелями і широкими доріжками для відводу води і снігу не сприяє впевненому маневруванню.

Коли переходити на літні шини

Спеціалісти вважають прийнятною температурою для зимової гуми максимум +8 °C. Але не варто поспішати перевзуватися відразу, щойно денна температура встановиться на рівні зазначеної цифри. Адже навіть у березні ніхто не може гарантувати, що вночі не випаде сніг. Літня гума в такій ситуації поведеться набагато гірше, ніж зимова – на теплому асфальті.

Відтак, краще кілька годин поїздити на «зимі» в умовах тепла, аніж на «літі» – по снігу і кризі. З точки зору температурного режиму сигналом на «перевзування» можна вважати умови, коли середньодобова температура кілька днів триматиметься на рівні 7-8 градусів тепла.

Чому не варто використовувати всесезонні шини

Всесезонні шини однозначно погано пристосовані для зимових умов, принаймні, якщо говорити про українські дороги. Адже на більшості наших територій протягом доволі тривалого зимового сезону трапляються і морози до -15, і сніговий покрив до 20 см без надії на прибирання, і ожеледь з ожеледицею на додачу. «Всесезонки» ж не мають для таких умов ані дрібної нарізки ламелів, ані широких канавок для відведення снігової каші, ані справді морозостійкої гумової суміші протектора.

Тож найкраще мати до автомобіля два комплекти шин – зимовий та літній, і вчасно міняти їх відповідно до погоди.