ДПІ у Центральному районі м. Дніпра інформує

Мирослав Продан: Завдяки детінізації економіки у першому кварталі надходження до бюджету зросли на третину.

У січні-березні 2017 року до зведеного бюджету перераховано майже 229,3 млрд. грн. платежів, що контролюються ДФС. Це на 34,1%, або на  58,3 млрд. грн. більше, ніж у першому кварталі 2016 року. Такі дані оприлюднив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан.

Слідкуйте за нами в Telegram та Viber !

«Державна фіскальна служба стабільно виконує своє основне завдання – забезпечення находжень до бюджету. Значного збільшення надходжень у цьому році вдалося досягти завдяки заходам з детінізації економіки, системній роботі з протидії корупції в податковій та митній сферах,  а також покращенню сервісного обслуговування платників», – підкреслив Мирослав Продан.

За його словами, надходження до зведеного бюджету податкових платежів за січень-березень 2017 року склали понад 159 млрд. грн., митних – 70,2 млрд. грн.

З початку року до державного бюджету надійшло 187,7 млрд. грн., що на 33,4% (на 47 млрд. грн.) більше, ніж у першому кварталі 2016 року. До місцевих бюджетів станом на 1 квітня  перераховано 41,5 млрд. гривень – на 37,5% (на 11,3 млрд. грн.) більше, ніж в аналогічному періоді минулого року.

З початку 2017 року платникам податків відшкодовано майже 27 млрд. грн. податку на додану вартість, що на понад 4,7 млрд. грн., або на 21,2% перевищує відповідні показники минулого року.

У першому кварталі цього року до бюджету надійшло понад 38,8 млрд. грн. єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Це на понад 8,8 млрд.  грн., або на 29,4% більше, ніж за три перших місяці 2016 року.

Сергій Білан: З початку року співробітники податкової міліції вилучили з незаконного обігу спирту і алкоголю більш, ніж на 119 млн. грн.

За перший квартал поточного року в рамках проведення операції «Акциз-2017» співробітники податкової міліції вилучили з незаконного обігу понад 238 тис. літрів спирту та 548 тис. літрів алкогольних напоїв на загальну суму 119 млн. грн.

Про це повідомив перший заступник голови Державної фіскальної служби Сергій Білан.

За його словами, за вказаний період припинено діяльність 40 незаконних виробництв алкогольних напоїв та розпочато 92 кримінальні провадження щодо незаконного обігу підакцизних товарів.

«Алкогольний контрафакт і фальсифікат підпільно виробляється в усіх регіонах України, про що свідчить статистика щодо виявлення та припинення фактів незаконного виготовлення лікеро-горілчаних напоїв всіма регіональними підрозділами податкової міліції. Останнім трендом незаконної торгівлі алкогольними напоями є їх реалізація через мережу Інтернет », – зазначив Сергій Білан.

Він також зауважив, що існує декілька каналів надходження спирту для незаконного виготовлення алкоголю.

«У країну поза митним контролем доставляється спирт іноземного виробництва, в основному з Молдови та Російської Федерації, в тому числі за допомогою замаскованих трубопроводів. Також ділки виробляють необлікований спирт як на потужностях легальних спиртових заводів, так і в кустарних умовах», – розповів перший заступник голови Сергій Білан.

Правила етичної поведінки та запобігання корупції в органах ДФС мають стати настільним посібником для всіх співробітників служби

Дотримання принципу доброчесності, тобто спрямованості дій кожного державного службовця на захист інтересів держави, є одним із фундаметальних положень Закону України „Про державну службу”.

З цього витікає необхідність повної відмови від приватних інтересів під час здійснення службових повноважень, а також формування у співробітників нетерпимого (абсолютно негативного) ставлення до корупційних проявів.

Про це заявив заступник начальника Головного управління внутрішньої безпеки ДФС Сергій Мартинов.

З цією метою, у рамках реалізації положень Антикорупційної програми Державної фіскальної служби України на 2015-2017 роки, Головним управлінням внутрішньої безпеки ДФС розроблюються  додаткові елементи протидії корупції.

«За підтримки експертів місії технічної допомоги Міністерства фінансів США, Головним управлінням внутрішньої безпеки ініційовано створення Правил етичної поведінки та запобігання корупції в органах ДФС, які наразі затверджені наказом ДФС», – розповів Сергій Мартинов.

За словами посадовця, метою цих правил є впровадження етичних стандартів поведінки працівників органів ДФС, добросовісного, чесного та професійного виконання ними функціональних обов’язків, а також надання вичерпної покрокової інформації про обов’язки та дії працівників щодо недопущення корупційних правопорушень та сприяння зміцненню суспільної довіри.

Правилами запроваджено заборону використовувати службові повноваження для особистої вигоди, брати на себе зобовязання та обіцянки, які можуть негативно вплинути на репутацію органів ДФС, використовувати або розголошувати будь-яку службову інформацію у приватних інтересах, надавати незаконні переваги приватним та юридичним особам шляхом дій або бездіяльності тощо.

Зокрема, працівники зобовязані негайно письмово повідомляти про спроби або можливе вчинення іншими працівниками правопорушень у сфері службової діяльності. Вказується, що неповідомлення про такі прояви є підставою для притягнення до дисциплінарної та кримінальної відповідальності.

Для кращого сприйняття зазначених нововведень співробітниками ДФС та громадським суспільством також підготовлено агітаційні матеріали щодо дій, які мають вживатись службовцями фіскальної служби при спробах підкупу з боку громадян України в процесі податкового та митного контролю, або у разі ознак неправомірних дій з боку співробітників ДФС.

При цьому надається детальна інформація щодо можливостей подачі таких відомостей до підрозділів внутрішньої безпеки шляхом особистого звернення, цілодобового телефонного сервісу „Пульс” та через відповідну форму на інтернет-сторінці ДФС в розділі „Протидія корупції”.

Ці постери розміщено в усіх службових приміщеннях, де службовці ДФС контактують з представниками приватного сектору.

З початку року роботодавцями  Центрального району м.Дніпра сплачено майже 292,9 млн. грн. єдиного внеску

В березні цього року платниками сплачено 100,2млн. грн. єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. А надходження березня минулого року становили –79,1млн. гривень. Загалом,  минулоріч  у січні – березні платники Центрального району сплатили 264,7 млн. грн. єдиного внеску.

За словами завідувача сектору адміністрування єдиного внеску ДПІ Інни Сердюкової, з 1 січня 2017 року, фізичні особи – підприємці, які перебувають на загальній системі оподаткування, та особи, що займаються незалежною професійною діяльністю, зобов’язані нараховувати та сплачувати єдиний внесок у розмірі не менше мінімального страхового внеску, незалежно від того отримували вони дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року чи ні.

Для фізичних осіб – підприємців, що віднесені до першої групи єдиного податку, сума єдиного внеску не може бути меншою за 0,5 мінімального страхового внеску із зарахуванням відповідних періодів провадження підприємницької діяльності до страхового стажу, пропорційно сплаченому єдиному внеску.

ЛЕГАЛІЗАЦІЯ ЗАРОБІТНОЇ ПЛАТИ – АКТУАЛЬНА ТЕМА СЬОГОДЕННЯ.

Про це інформувала  начальник ДПІ у Центральному районі м.Дніпра Болдаш Наталія Юріївна на зустрічі з засобами масової інформації.

Наталія Юріївна нагадала, що Законом України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» з 1 січня 2017 року встановлено місячну мінімальну заробітну плату в розмірі 3200 грн., з якої повинні бути сплачені усі податки та єдиний соціальний внесок (ЄВ).

Легалізація заробітної плати сьогодні актуальна з двох причин:
1) збільшення надходжень до бюджетів усіх рівнів, у т.ч. до Пенсійного фонду України;

2) соціальні гарантії для найманих працівників, розмір яких залежить від тривалості страхового стажу.

На сьогодні мінімальний страховий стаж для призначення пенсії повинен становити не менше 15 років.

Для зарахування до страхового стажу в повному розмірі одного місяця з 1 січня 2017 року сплачена сума ЄВ повинна бути не менше ніж 704 грн. (3200 грн. (мінімальна зарплата) х 22% (розмір ЄВ)).

Якщо працівник отримує зарплату в «конверті» і роботодавець не сплачує із його зарплати ЄВ, цей період не буде зарахований до страхового стажу найманого працівника, у зв’язку з чим розмір пенсії буде меншим.

Кожен найманий працівник має можливість контролювати нарахування йому заробітної плати зареєструвавшись на веб-порталі Пенсійного фонду України та щомісячно перевіряти з якої заробітної плати сплачено ЄВ, яку тривалість страхового стажу йому зараховано.

Таку інформацію він може отримати і безпосередньо в органах Пенсійного фонду України.

Наголосила, слід пам’ятати, що повна виплата заробітної плати та сплата єдиного внеску – обов’язок кожного працедавця щодо забезпечення соціального захисту своїх працівників.

Поряд з цим Наталія Юріївна  звернула увагу, що відповідно до Закону України від 06.12.2016 № 1774-VIII ,,Про внесення змін до деяких законодавчих актів України”, зазначено, що мінімальна заробітна плата – це встановлений законом мінімальний розмір оплати праці за виконану працівником місячну (годинну) норму праці.

Окрім цього, даним Законом внесено зміни до ст. 265 Кодексу Законів про працю України, яким збільшено фінансову відповідальність суб’єкта господарювання за:

– не допуск до проведення перевірки, якщо предметом такої перевірки є питання фактичного допуску до роботи осіб без укладання трудового договору або з оформленням такої особи на неповний робочий день, якщо насправді вона працює повний робочий день – 100 мінімальних заробітних плат (320 000 гривень);

– фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору. Виплата заробітної плати без нарахування та сплати ЄСВ та ПДФО. Оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві – 30 мінімальних заробітних плат (96 000 гривень);

– недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці, а також встановлених законом гарантій і пільг військовослужбовцям – 10 мінімальних заробітних плат (32 000 гривень);

– несвоєчасна або неповна виплата заробітної плати. Не допуск до проведення перевірки контролюючих органів з питань додержання законодавства про працю – 3 мінімальних заробітних плат (9 600 гривень).

Крім того, начальник ДПІ у Центральному районі м.Дніпра Болдаш Наталія Юріївна під час наради нагадала, що з початку 2017 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2016 року.

Всю необхідну інформацію щодо порядку заповнення та подання декларації можна отримати у Центрах обслуговування платників. Матеріали роз’яснювального характеру з питань декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2016 року, розміщено на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС у банері «Декларування доходів громадян».

Право на податкову знижку за іпотечним житловим кредитом

Як повідомила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб ДПІ у Центральному районі м.Дніпра Бабкіна Оксана Валентинівна станом на 01 березня 2017 року до ДПІ у Центральному районі м.Дніпра подано 18 податкових декларацій для отримання податкової знижки за 2016 рік, яким належить повернути з бюджету 23,3 тис.грн. податку.

Нагадуємо громадянам, що згідно з пп. 166.3.1 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 Кодексу, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді частини суми процентів, сплачених таким платником податку за користування іпотечним житловим кредитом, що визначається відповідно до ст. 175 Кодексу.

Зокрема, відповідно до п. 175.1 ст. 175 Кодексу право на податкову знижку у платника податків виникає в разі, якщо за рахунок іпотечного житлового кредиту будується чи купується житловий будинок (квартира, кімната), визначений платником податку як основне місце його проживання, зокрема, згідно з позначкою в паспорті про реєстрацію за місцезнаходженням такого житла.

При цьому, відповідно до пп. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 Кодексу, до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).

Згідно із п. 175.4 ст. 175 Кодексу право на включення до податкової знижки суми, розрахованої згідно зі ст. 175, надається платнику податку за одним іпотечним кредитом протягом 10 послідовних календарних років починаючи з року, в якому: об’єкт житлової іпотеки придбавається; збудований об’єкт житлової іпотеки переходить у власність платника податку та починає використовуватися як основне місце проживання.

У разі якщо іпотечний житловий кредит має строк погашення більше ніж 10 календарних років, право на включення частини суми процентів до податкової знижки за новим іпотечним житловим кредитом виникає у платника податку після повного погашення основної суми та процентів попереднього іпотечного житлового кредиту.

 Слід мати на увазі те, що як і придбавання предмета іпотеки, так і його припинення може здійснюватися протягом звітного податкового року.

Таким чином, платник податків, який протягом звітного (податкового) року  здійснив реалізацію предмета іпотеки має право на податкову знижку за умови здійснення таким платником податків протягом такого звітного (податкового) року витрат у вигляді частини суми процентів, сплачених таким платником податку за користування іпотечним житловим кредитом, який був визначений платником податків як основне місце його проживання, зокрема, згідно із позначкою в паспорті про реєстрацію за місцезнаходженням такого житла, в період здійснення понесених витрат.

Шановні громадяни! Завітайте у зручний для Вас час до органу фіскальної служби за місцем реєстрації для подання декларації про майновий стан і доходи  за 2016 рік !

Про роботу електронного реєстру відшкодування ПДВ

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра інформує, що Міністерство фінансів України (далі – Мінфін) на офіційному веб-порталі повідомило про запуск 01.04.2017 електронного Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість (далі – Реєстр).
У повідомленні на офіційному веб-порталі щодо стану запуску Реєстру станом на 04.04.2017 Мінфін зазначив, що Реєстр працює. Платники можуть в онлайн-режимі моніторити інформацію щодо своїх заявок на повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ. Також повідомлено, що зараз тривають роботи по виявленню технічних помилок та їх усуненню.
Нагадуємо, що Порядок ведення Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, який затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 25.01.2017 №26 (далі – Постанова №26), набрав чинності з 01.04.2017.
Постановою №26, з урахуванням норм Податкового кодексу України, передбачено:
– формування та ведення одного Реєстру на підставі баз даних ДФС та Казначейства;

– визначення чітких даних, які відносяться до такого Реєстру;

-автоматичне внесення заяв до Реєстру, що здійснюється протягом операційного дня у хронологічному порядку їх надходження;

– щоденне оприлюднення Реєстру на офіційному веб-сайті Мінфіну, крім інформації про реквізити поточного рахунка платника податку для перерахування бюджетного відшкодування. Оновлення даних Реєстру не здійснюється у вихідні, святкові та неробочі дні.

Брифінг в ДПІ у Центральному районі м.Дніпра  про надходження платежів

В ДПІ у Центральному районі м.Дніпра днями відбувся черговий брифінг начальника ДПI Болдаш Наталії Юріївни для представників місцевих ЗМІ про надходження податків і зборів до Зведеного бюджету в січні-березні 2017 року.

На початку брифінгу Наталія Юріївна  зазначила, що надходження до бюджетів усіх рівнів, протягом трьох місяців 2017 року склали 359,1 млн.грн. При цьому, до Державного бюджету протягом січня-березня цього року надійшло більше 181,0 млн.грн., а до місцевого бюджету –178,1млн.грн. Темп росту платежів складає 189,6%.

В розрізі основних податків спостерігаються найбільші надходження по наступних платежах:

податок на доходи фізичних осіб – 148,7 млн. грн.;

податок на додану вартість – 80,1 млн. грн.;

податок на прибуток підприємств – 40,1млн. грн.;

плата за землю  – 29,6 млн.грн.;

військовий збір – 24,4 млн. грн.;

єдиний податок -23,3млн.грн.

Водночас надходження по єдиному соціальному внеску за три місяці поточного року складають майже 292,9млн. гривень.

Наталія Болдаш зазначила, що фахівці ДПІ у Центральному районі м.Дніпра першочергову увагу приділяють забезпеченню стабільних надходжень до бюджетів усіх рівнів. Адже сплата податків – це підтримання стабільної економічної ситуації в державі в цілому.

ЗАТВЕРДЖЕНО ПОРЯДОК ВИЗНАЧЕННЯ СЕРЕДНЬОЗВАЖЕНОГО ЗНАЧЕННЯ ПОКАЗНИКА РЕНТАБЕЛЬНОСТІ ДЛЯ ЦІЛЕЙ ТРАНСФЕРТНОГО  ЦІНОУТВОРЕННЯ

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра повідомляє, що 31.03.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №191 (далі – Постанова №191), якою відповідно до п.п.39.3.2.8 п.п.39.3.2 п.39.3 ст.39 Податкового кодексу України затверджено Порядок визначення середньозваженого значення показника рентабельності для зіставної юридичної особи для цілей трансфертного ціноутворення.

Це дозволить забезпечити реалізацію законодавчої новації, запровадженої Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», яким вдосконалено норми, що регулюють питання податкового контролю за трансфертним ціноутворенням.

Так, з 01.01.2017 для цілей трансфертного ціноутворення запроваджено використання у певних випадках фінансової інформації зіставних юридичних осіб. При цьому, якщо під час застосування методів трансфертного ціноутворення порівняння ціни або рентабельності в контрольованій операції проводиться з цінами або показниками рентабельності кількох зіставних неконтрольованих операцій або юридичних осіб обов’язково використовується діапазон цін (рентабельності).

Під час визначення діапазону рентабельності використовується, зокрема, інформація про зіставних юридичних осіб за звітний (податковий) період (рік), у якому здійснена контрольована операція, або за декілька таких періодів. У разі використання декількох періодів розраховується середньозважене значення показника рентабельності для зіставної юридичної особи.

Постанова №191 опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 31.03.2017 №61.

Задекларуйте продаж об’єктів рухомого майна

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра звертає увагу громадян: до завершення компанії декларування громадянами доходів, отриманих у 2016 році залишилося обміль часу. Останній день подання декларації – 03 травня 2017 року.

Як роз’яснили у відділі  адміністрування податку на доходи фізичних осіб, майнових податків і зборів з фізичних осіб управління податків і зборів з фізичних осіб інспекції порядок оподаткування податком на доходи фізичних осіб операцій з продажу або обміну фізичними особами об’єктів рухомого майна визначений статтею 173 Податкового кодексу України (далі – Кодекс).

Дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року одного з об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, не підлягає оподаткуванню.

Дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року двох та більше об’єктів рухомого майна, підлягає оподаткуванню за ставкою 5 відсотків.

З урахуванням інформації про черговість продажу рухомого майна, зазначеної платником податку у договорі купівлі – продажу чи окремій заяві, податковий агент утримує податок за ставками, визначеними Кодексом.

Якщо стороною договору купівлі – продажу об’єкта рухомого майна є юридична особа чи фізична особа – підприємець, така особа вважається податковим агентом платника податку та зобов’язана виконати функції податкового агента. При цьому обов’язок платника податку щодо подання податкової декларації за 2016 рік вважається виконаним і податкова декларація про майновий стан і доходи громадянами не подається, якщо під час нотаріальної дії податки та збори були сплачені до бюджету.

Якщо ж договірні відносини щодо купівлі – продажу відбуваються між фізичними особами, то дохід, отриманий від продажу (обміну) протягом 2016 року двох та більше об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла (мопеда) підлягає декларуванню.

Більш детально про порядок оподаткування операцій з продажу або обміну фізичними особами об’єктів рухомого майна – у листі ДФС України від 01.03.2017 №5162/99-99-13-01-13-17 «Про продаж двох або більше об’єктів рухомого майна».

Нагадаємо: виконати свій конституційний обов’язок і подати річну податкову декларацію громадяни ДПІ у Центральному районі м.Дніпра можуть через мережу Інтернет, або ж безпосередньо в Центрі обслуговування платників при ДПІ , розташованому за адресою: вул. Княгині Ольги ,буд. 22, м. Дніпро. У разі необхідності платники зможуть отримати безкоштовні консультації і допомогу в заповненні податкової декларації про майновий стан і доходи.

Інвестиційний прибуток необхідно декларувати

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра інформує:

На сьогодні триває кампанія декларування доходів, отриманих у 2016 році. Серед тих, хто обов’язково має подати податкову декларацію, є громадяни, що отримали минулоріч інвестиційні прибутки.

Платник податку обов’язково декларує результати усіх операцій з купівлі та продажу інвестиційних активів, здійснених протягом звітного  року як на території України, так і за її межами.
Загальний фінансовий результат операцій з інвестиційними активами визначається як сума інвестиційних прибутків, отриманих платником податку протягом звітного року, зменшена на суму інвестиційних збитків, понесених платником податку протягом такого року.
Облік загального фінансового результату операцій з інвестиційними активами ведеться платником податку самостійно, окремо від інших доходів і витрат. Документами, що підтверджують фактично понесені витрати на попереднє придбання цінних паперів фізичною особою – платником податку, в тому числі нерезидентом, є договори купівлі-продажу цінних паперів, виписки зберігачів під кожне замовлення, завірені печатками зберігачів, акти приймання-передачі цінних паперів, касові документи при готівкових розрахунках через касу або розрахункові документи при безготівкових розрахунках.

Якщо загальний фінансовий результат операцій з інвестиційними активами має від’ємне значення, його сума переноситься у зменшення загального фінансового результату операцій з інвестиційними активами наступних років.

Зауважимо, що згідно з п.п.170.2.8 п.170.2 ст.170 ПКУ не підлягає оподаткуванню та не включається до загального річного оподатковуваного доходу  інвестиційний дохід менший від 1930 гривень.

Ще одна підстава звільнення від оподаткування передбачена п.п. 165.1.40 п. 165.1 ст. 165 ПКУ (сума доходу, отриманого платником податку внаслідок відчуження акцій (інших корпоративних прав), одержаних ним у власність в процесі приватизації в обмін на приватизаційні компенсаційні сертифікати, безпосередньо отримані ним як компенсація суми його внеску до установ Ощадного банку СРСР або до установ державного страхування СРСР, або в обмін на приватизаційні сертифікати, отримані ним відповідно до закону, а також сума доходу, отриманого таким платником податку внаслідок відчуження земельних ділянок сільськогосподарського призначення, земельних часток (паїв) за нормами безоплатної передачі, визначеними ст. 121 Земельного кодексу України залежно від їх призначення, та майнових паїв, безпосередньо отриманих ним у власність у процесі приватизації).
У перерахованих випадках фізична особа не включає до розрахунку загального фінансового результату операцій з інвестиційними активами суму доходів та витрат на придбання таких інвестиційних активів.

Коли декларація з ПДВ подається вперше за новою формою?

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра повідомляє, що Наказом Міністерства фінансів України від 23.02.2016 № 276, яким внесено зміни до форми податкової декларації з ПДВ, набрав чинності з 01.03.2017 року.

Подання податкової звітності за формою, яка враховує зміни, внесені зазначеним наказом, вперше здійснюється за звітний період:

– березень 2017 р.  — до 20.04.2017 р.; – І квартал 2017 р.  — до 10.05.2017 р.

При цьому уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з ПДВ у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок, зі змінами, внесеними вищезазначеним наказом, подається починаючи з 01.04.2017 року.

Часткова оплата або постачання послуги: як відобразити у податковій накладній

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра повідомляє, що податкова накладна складається за формою та в порядку, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307 (далі – Порядок №1307).

Порядком №1307 передбачено, що податкова накладна та додатки до неї складаються в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.

Відповідно до п. 16 Порядку №1307 до граф 4 та 5 вносяться дані щодо одиниці виміру товарів/послуг.

Графи 4 та 5 податкової накладної заповнюються відповідно до Класифікатора системи позначень одиниць вимірювання та обліку (КСПОВО), чинного на дату складання податкової накладної.

У графі 4 зазначається умовне позначення відповідної назви одиниці вимірювання/обліку (українське), зазначеної у КСПОВО.

При складанні зведених податкових накладних у графі 4 вказується «грн».

Якщо товар/послуга, що постачається, має одиницю обліку, яка відсутня у КСПОВО, у графі 4 зазначається умовне позначення одиниці вимірювання таких товару/послуги, яке використовується для обліку та відображається у первинних документах. У графі 5 – код відповідної одиниці вимірювання/обліку, зазначений у КСПОВО.

Якщо в графі 4 зазначено умовне позначення одиниці виміру, яка відсутня в КСПОВО, графа 5 не заповнюється.

До графи 6 вносяться дані щодо кількості (об’єму, обсягу) постачання товарів/послуг.

При складанні податкової накладної на повне постачання послуги або на суму коштів, що надійшла на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) у повному обсязі, у графі 6 податкової накладної зазначається «1».

При складанні податкової накладної на часткове постачання послуги або на суму попередньої оплати частини вартості послуги у графі 6 зазначається відповідна частка наданої (оплаченої) послуги у вигляді десяткового дробу. Наприклад, у разі постачання частини послуги, яка відповідає половині обсягу, вказаного у договорі, або у разі отримання суми попередньої оплати у розмірі половини договірної вартості послуги у графі 6 вказується число «0,5».

У графі 7 податкової накладної зазначається ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування ПДВ у гривнях з копійками, якщо інше не передбачено чинним законодавством.

НЕПОДАННЯ ДЕКЛАРАЦІЇ ПРО МАЙНОВИЙ СТАН І ДОХОДИ БЕЗ ПОВАЖНИХ ПРИЧИН: ЧИ БУДЕ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ?

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра повідомляє, що відповідно до п. 179.4 ст. 179 ПКУ платники податку звільняються від обов’язку подання податкової декларації в таких випадках:

а) незалежно від виду та суми отриманих доходів платниками податку, які:

є малолітніми/неповнолітніми або недієздатними особами і при цьому перебувають на повному утриманні інших осіб (у тому числі батьків) та/або держави станом на кінець звітного податкового року;

перебувають під арештом або є затриманими чи засудженими до позбавлення волі, перебувають у полоні або ув’язненні на території інших держав станом на кінець граничного строку подання декларації;

перебувають у розшуку станом на кінець звітного податкового року;

перебувають на строковій військовій службі станом на кінець звітного податкового року;

б) в інших випадках, визначених розділом IV ПКУ.

Відповідно до ст. 164 прим. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-Х неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи чи включення до декларацій перекручених даних, неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, – тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Дії, передбачені ч. першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від п’яти до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Ця відповідальність не розповсюджується на випадки добровільного подання декларації (у т.ч. при реалізації права на податкову знижку).

 ОНОВЛЕНО ПОДАТКОВУ ДЕКЛАРАЦІЮ З ПЛАТИ ЗА ЗЕМЛЮ.

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра інформує про те, що з 21 березня п.р. (дня опублікування в «Офіційному віснику України» наказу Міністерства фінансів України від 23.01.2017 № 9) набрала чинності нова редакція форми Податкової декларації з плати за землю, із змінами, внесеними вказаним наказом.

Оновлена звітність передбачає декларування площі земельних ділянок, які перебувають у власності або на правах оренди, як у гектарах (одиниця виміру – з чотирма десятковими знаками, так і й в квадратних метрах (одиниця виміру – з двома десятковими знаками). Установлено одиницю виміру нормативної грошової оцінки земель – гривня (одиниця виміру – з двома десятковими знаками).

З розділу ІІІ «Розрахунок податкового зобов’язання» виключено рядки, в яких декларувався розмір завищення або заниження податкового зобов’язання минулих податкових періодів або періодів поточного року, за якими минув термін сплати.

Установлено нові правила нарахування пені у випадку заниження податкового зобов’язання, а саме: сума пені нараховується платником самостійно відповідно до підпункту 129.1.3 пункту 129.1 та абзацу другого пункту 129.4 статті 129 глави 12 розділу II Податкового кодексу України.

Змінилися вимоги щодо формату відображення інформації щодо категорії земельних ділянок. Раніше зазначався двозначний номер коду виду цільового призначення земель, відтепер – у форматі XX.XX згідно з Класифікацією видів цільового призначення земель, затвердженою наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року №548.

Одночасно звертаємо увагу, що згідно з пунктом 46.6 статті 46 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (зі змінами та доповненнями) до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.

Внесено зміни до Порядку проведення контролюючими органами зустрічних звірок

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра повідомляє, що внесеними до Порядку проведення контролюючими органами зустрічних звірок (далі –Порядок) постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 р. № 193 «Про внесення змін до Порядку проведення контролюючими органами зустрічних звірок» (далі – Постанова № 193) змінами встановлено, що зустрічна звірка полягає у зіставленні даних, отриманих від платників податків та інших суб’єктів інформаційних відносин, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з’ясування повноти їх відображення в обліку платника податків (абзац другий пункту 1 Порядку).

Постанова № 193 опублікована в газеті «Урядовий кур’єр» від 31.03.2017 N 61 і набрала чинності з цієї дати.

Зустрічні звірки проводяться з метою отримання податкової інформації, необхідної у зв’язку з проведенням перевірок платників податків.

У разі необхідності проведення зустрічної звірки контролюючий орган (ініціатор) надсилає контролюючому органу (виконавцю), до компетенції якого віднесено реалізацію повноважень щодо здійснення податкового контролю стосовно суб’єкта господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження даних, отриманих від платника податків та інших суб’єктів інформаційних відносин.

Зустрічна звірка може бути проведена контролюючим органом (ініціатором) самостійно, якщо здійснення податкового контролю щодо цього суб’єкта господарювання віднесено до його компетенції.

Контролюючий орган (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит контролюючим органом (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної контролюючим органом (ініціатором) інформації контролюючий орган (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб’єкту господарювання у порядку, визначеному статтею 42 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Відповідно до абзацу першого пункту 7 Порядку за результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка у двох примірниках, яка підписується суб’єктом господарювання або його законним представником і посадовими особами контролюючого органу, які її проводили, та реєструється у контролюючому органі. Один примірник довідки у 10-денний строк вручається особисто суб’єкту господарювання або його представнику під розписку або надсилається у порядку, визначеному статтею 42 ПКУ.

Згідно з абзацом другим пункту 7 Порядку у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб’єкта господарювання у зв’язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб’єкта господарювання та/або його посадових (уповноважених) осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), ненаданням визначеної у запиті контролюючого органу інформації та її документального підтвердження для проведення зустрічної звірки, контролюючий орган (виконавець) складає акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб’єкта господарювання, який підписується посадовими особами контролюючого органу (виконавця).

Змінами, внесеними до абзацу другого пункту 7 Порядку, конкретизовано, що мова йде не про будь-яку інформацію та документи, а чітко визначену у запиті контролюючого органу, як це передбачено у чинній редакції пункту 73.3 статті 73 Податкового кодексу України з 1 січня 2017 року.

Нагадаємо, що зміни внесені до Порядку з метою узгодження із змінами, внесеними до ПКУ Законом України від 21 грудня 2016 року N 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні».

Більше на нашому каналі в  YouTube, та на сторінках у  Facebook, Instagram!