Міністр інфраструктури Кубраков спростував інформацію про будівництво шести платних доріг

Як пояснив міністр інфраструктури Олександр Кубраков у Facebook, вчора, 27 липня, у низці ЗМІ з’явилася інформація про будівництво в Україні шести платних доріг, що насправді не відповідає дійсності. Він пояснив чому.

По-перше, варто розмежовувати дороги Державно-приватного партнерства (ДПП) і концесійні дороги. Журналісти назвали перспективно платними дорогами саме дороги ДПП, хоча проїзд по них для автомобілістів буде безкоштовним, а з інвестором буде розраховуватися безпосередньо держава.

«Проєкти державно-приватного партнерства (ДПП) — це формат «оплати частинами» інвестору від держави, без плати за проїзд», — пише Кубраков.

Міністерство інфраструктури, Укравтодор, Всесвітній банк і Міжнародна фінансова корпорація в Україні у жовтні 2020 року презентували першу програму державно-приватного партнерства у дорожній галузі, за якою були відібрані 6 ділянок загальною протяжністю 1500 км. Йдеться про ділянки на дорогах: Харків — Дніпро — Запоріжжя (M-29, M-04, M-18); Бориспіль — Полтава (М-03); Херсон — Миколаїв (М-14); Київ — Житомир — Рівне (М-06); Ягодин — Ковель — Луцьк (М-07, М-19) та Дніпро-Кривий Ріг — Миколаїв (M-04 H11).

Кубраков робить особливий акцент на тому, що плата за проїзд по цих дорогах не стягуватиметься. З інвестором частинами буде розраховуватися держава, а сам інвестор отримає на наступні 20-25 років контракт на утримання оновленої ділянки.

По-друге, пише Кубраков, наразі на етапі розробки перебувають всього два потенційних концесійних проєкти, які, дійсно, будуть платними, але будуватимуться паралельно існуючим безкоштовним дорогам.

Це дорога Стрий – Мукачево, а також Краковець — Броди — Рівне.

Що ж стосується визначеної плати за проїзд, її розмір встановлений Постановою Кабміну від 23 грудня 2020 року.

«І ще раз нагадую, адже наша позиція тут незмінна: дороги «Великого будівництва» ніколи не будуть платними», — наголошує Кубраков.

Нагадаємо, раніше заступник керівника Офісу Президента, координатор програми Президента Володимира Зеленського «Велике будівництво» Кирило Тимошенко повідомляв, що, за планом, до кінця 2023 року в Україні має бути відновлена ​​вся мережа державних доріг.