На дороги Дніпра чекає експрес-ремонт

Навесні у Дніпрі розпочнуть лагодити дороги. Приблизно це буде на початку березня, коли покращиться погода. На дорогах, що досить зруйнувалися після зимових снігопадів, незабаром вестимуть тимчасові ремонти — щоб зменшити дискомфорт для пішоходів і водіїв. Водночас, у мерії Дніпра уклали угоду із приватним заводом, котрий уже найближчим часом почне видавати асфальт у необхідних для експрес-ремонтів обсягах.

Нині є три ділянки шляхів, що мають суттєві деформації. Це — Кайдацький міст, частина Центральної переправи, яку не відновлювали, а також ділянка поблизу заводу «Дніпроважмаш». У найближчі дні покриття тут вирівнюватимуть двома способами. Перший — тимчасове нанесення так званого холодного асфальту. Другий — гарячий асфальт. Його використовуватимуть там, де це можливо.

«Ми відновлюватимемо покриття зараз, хоч і тимчасовими методами. Залишати ями відкритими, щоб туди влітали транспортні засоби та пошкоджувалися, теж не можна», — розповів заступник міського голови Михайло Лисенко. До речі, на всі капітальні ремонти доріг у Дніпрі діє 5-річна гарантія. Тож усі негаразди підрядники виправляють власним коштом.

Також у мерії розповіли, через що псується асфальт на дорогах, побудованих кілька років тому. Причина — застаріла технологія нанесення покриття на шлак. У місті від неї відмовилися лише чотири роки тому, адже вона не гарантує довговічності — асфальт деформується та тріскається.

«Ми проводили аналіз, чому якість нашого асфальту відрізняється від того, що є в інших країнах. Кілька років тому робили вирубки з асфальту та відвозили їх для аналізу за кордон — до німецької лабораторії. Там виявили, що в асфальті бітум не відповідає вимогам. В Україні не виготовляють його нормальної якості. Підрядники закуповували імпортний. Після наступної експертизи виявилося, що він також неналежної якості. З’ясувалося, що на перевалочних базах, коли перевантажували бітум, його перепалювали. Тоді вирішили везти його машинами. Фактично з 2015 року ситуація покращилася», — розповів Михайло Лисенко.

Серед причин деформації дорожнього покриття на магістралях, зокрема, й низький рівень професійності ремонтників.

ЯРОСЛАВА ХЛЄБНИКОВА,

фото з відкритих джерел