Новий міст Дніпра: водіям заважають шви

Про ремонт Нового мос­ту в Дніпрі чули в усій Україні. Переправу відкрили, та якість робіт містян не задовольнила. Виною всьому — деформаційні шви.

Новий міст побудували у 1966 році. В основі його конструкції — залізобетонні балки. І вже тоді сама схема зведення переправи передбачала наявність деформаційних швів, зазначають експерти.

«Шви потрібні, щоб дати можливість прогонній будові мосту змінювати свою довжину в різні періоди експлуатації. Довжина змінюється передусім залежно від температури довкілля. Це так звані температурні деформації залізобетонних конструкцій. Деформацію неможливо сховати, самій конструкції дали змогу «змінюватись», — зазначає головний інженер ТДВ «Інститут Дніпродіпротранс», доцент ДНУЗТ ім. В. Лазаряна кафедри «Мости та тунелі» Віталій Марочка.

За його словами, зараз на переправі установлені деформаційні шви модульного типу, які забезпечують повну герметичність від потрапляння вологи під сам міст. Строк експлуатації таких швів — кілька десятків років. Тут облаштовано близько 100 швів. «Питань з приводу міцності у мене не виникає. Впевнений, вони слугуватимуть довго», — запевняє Віталій Марочка.

Анастасія Нефретова