У Дніпрі покажуть відреставровані скарби

Виставка «Відроджені скарби Дніпропетровщини» в рамках проекту «Реставрація без кордонів» відкриється завтра в історичному музеї імені Дмитра Яворницького.

На виставці представлені більше 60-ти експонатів із фондів ДНІМ, які були відреставровані фахівцями. Багато музейних предметів іноді бувають значно пошкоджені часом або неправильним зберіганням. У таких випадках, окрім консервації, потребується їх реставрація і навіть реконструкція. Цим досягається відновлення зовнішнього виду речі, що в першу чергу й визначає історичну або художню цінність експонату. Реставратори не лише повертають предмети до музейного життя, а й часто суттєво розширюють наші знання про них. Так, ДНІМ має одну з кращих колекцій плащаниць в Україні, всі вони є не лише елементами християнського культу, а й справжніми виробами мистецтва. При роботі з однією з них, оновлюючи шар фарби на невеликій дільниці, були знайдені залишки фарби більш ранньої ніж передбачалось. Подальше вивчення дозволило віднести плащаницю не до сер. ХІХ ст., а до XVIII ст. Завдяки праці харківських художників – реставраторів перспективи цього та інших експонатів у ХХІ ст. є досить оптимістичними.

Реставраційні роботи допомогли не лише зберегти, а й атрибутувати унікальний картину «Сільський пейзаж». Картина як робота невідомого майстра поповнила фонди музею у минулому столітті як частина приватної колекції і лише у 2007 р. потрапила до рук харківських художників – реставраторів. Під час очищення було відкрито підпис автора, їм виявився Ісаак ван Остаде (1621 — 1649), а це значить, що «Сільський пейзаж» датується 1640-ми рр. і є чудовим зразком золотого віку голландського живопису. За своє нетривале життя Ван Остаде написав близько 400 робіт. Більшість картина зберігаються у приватних колекціях, а також у музеях Лондона, Берліну, мюнхенській Старій пінакотеці, Парижі, Роттердамі, Відні.

«Робота над кожним експонатом є джерелом цікавих і повчальних історій. Завдяки невтомній праці художників-реставраторів музейний фонд України не лише зберігається, а й в прямому сенсі «глибоко» вивчається. На нашій виставці кожен експонат подано у супроводі додаткового зображення, що дає змогу відвідувачу побачити стан експонату до реставрації та на власні очі оцінити результати кропіткої праці художників-реставраторів, а на відкритті побачити та послухати їх історій особисто», — розповідають у прес-службі музею.