В Україні можуть повністю скасувати акциз на транспортні засоби

Поки ми прицінювались у скільки може обійтись розмитнення авто або ж «легалізація євробляхи» за формулою, запропонованою у «комітетському» законопроекті №8487, до Верховної Ради внесено ще одну пропозицію. Законопроекти №8505 та 8506 мають доволі просту та зрозумілу мету: скасувати акцизний збір на транспортні засоби, повідомляє MMR.

Автори документів пропонують цілком виключити із статті 215 Податкового кодексу (з переліком підакцизних товарів) розділ УКТ ЗЕД групи 87 «транспортні засоби». Тобто, якщо цей документ отримає статус закону, то нові та вживані, бензинові, дизельні і електричні, легкові, вантажні, автобуси, мотоцикли, причепи, а також кузови та кабіни до транспортних засобів стануть непідакцизними товарами.

У законопроект закладено умову, яка стосується розмитнення транспортних засобів згаданих категорій. Митне оформлення практично усіх типів ТЗ буде заборонено у разі, якщо вони мають походження (або ввезені) з країни, визнаної державою-окупантом. Це обмеження стосуватиметься як нових, так і вживаних ТЗ. Норму пропонують залишити в дії до моменту офіційного скасування рішення про визнання РФ країною-окупантом.

Що це значить на практиці? Розмитнення будь-якого транспортного засобу відбуватиметься із застосуванням лише двох компонентів: мита та ПДВ. Окремо сплачуватиметься збір за першу реєстрацію у Пенсійний фонд. Також зникне діюче обмеження на переобладнання ТЗ із вантажних у пасажирські, яке зараз фактично заморожене необхідністю сплати акцизу у повному розмірі, як за легковий автомобіль, коли сума податку може в кілька разів перевищувати вартість авто в цілому.

З країнами ЄАВТ, Канадою та ЄС діють спеціальні ставки мита на транспортні засоби, де на окремі категорії вже встановлені нульові ставки, а на деякі вони будуть встановлені згодом, згідно графіків зниження мит. У разі отримання проектом №8505 статусу закону, розмір митних платежів для розмитнення будь-якого авто, привезеного із-за кордону, становитиме 20-30% від його вартості. А якщо купувати автомобіль в країнах ЄС у юридичних осіб, у яких передбачається можливість повернення місцевого ПДВ, то подорожчання авто після пригону взагалі може становити лише кілька відсотків.

Якщо ви уважно прочитали текст до цього моменту, то жодного разу не зустріли згадки про норми «Євро». Адже, якщо ці вимоги залишаться діючими, максимальний вік «прохідного» вживаного авто зараз становитиме 8 років, а з 2020 року – 5. Але, покопирсавшись в архівах законопроектів, ми відшукали дещо підзабутий у радівських кулуарах документ із номером 5561, авторський колектив якого майже такий, що і у описаного законопроекту №8505, котрий має скасувати акциз. Нагадаємо, що у проекті №5561 запропоновано скасувати усі вимоги відповідності нормам «Євро» для вживаних авто, залишивши їх лише для нових. Натомість, машини з пробігом, перед реєстрацією, мають проходити обов’язковий технічний контроль.

Отож, якщо ці документи отримають підтримку у сесійній залі, розмитнення автотранспорту може суттєво спроститись та подешевшати. Звісно, що за цими ж принципами можна буде провести «легалізацію євроблях», щоправда запобіжних механізмів проти подальшої експлуатації нерозмитнених авто та ввезення нових «блях» згадані законопроекти, на відміну від «комітетського» з/п №8487, не передбачають.