OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Відомий дніпровський фінансист розповів про свою професію

Чи легко стати бізнесменом і відкрити свою справу? Хто вони ці приватні підприємці? Як сьогодні сучасна ділова людина поєднує підприємницьку діяльність з навчанням і сімейним життям? Які можуть бути хобі і захоплення, і чи є час на це, у зайнятого бізнесом людини? Виникають цілком слушне запитання, а як можна це все поєднати? Де людина бере сили і натхнення на те, щоб просувати бізнес, керувати персоналом, управляти підприємством і одночасно ростити дітей і брати участь в домашньому господарстві? Про це та інші актуальні питання ми будемо говорити з Коваленко Олександром Євгеновичем, відомим дніпровським фінансистом і підприємцем.

Олександр Євгенович, як ви стали підприємцем?

— На початку 90-х, здобувши незалежність, Україна фактично тільки створювалася, і це був дуже складний період. Роботи немає, багато підприємств позакривалися, а ті які ще були не закриті, платили своїм працівникам копійки, і це при тому, що ціни на продукти першої необхідності росли неймовірно … Питання як вижити, встало тоді перед багатьма людьми і в тому числі переді мною. Звичайно, я перепробував масу варіантів: знайти роботу, влаштується на нове місце, пробував працювати на двох роботах. І тоді прийшла думка: а чи не спробувати що-небудь самому, відкрити свою справу? Справа в тому, що я за своєю першою освітою, інженер — електронник. В результаті довгих пошуків народилася ідея — створити комп’ютерний клуб.

Важко було вам починати свою справу?

— На початку було звичайно важко. Потрібно було знайти відповідне приміщення, закупити необхідне обладнання, найняти кваліфікований персонал. Було дуже непросто отримати дозвільні документи та погодження різних служб. Але я був не один. Мене підтримала моя сім’я і колеги з минулої роботи. Я точно, на своєму прикладі знаю що — один в полі не воїн. Я вдячний друзям за їх віру в мене, допомогу і підтримку. Ну а далі була робота і ще раз робота. Бог наділив мене талантом організатора, батьки прищепили працьовитість і волю, а освіта дала той необхідний запас знань, який дозволив розуміти весь процес всередині і зовні. Ось це — мої складові успіху, і плюс звичайно трішечки везіння. Незабаром, мій комп’ютерний клуб почав свою роботу.

Як ви прийшли працювати в приватну школу Реріхів?

— У 1996 році, я від своїх друзів дізнався про цю школу. Мені сподобався нетрадиційний підхід до освіти і творчий клімат в колективі. Мені завжди була цікава економіка і я із захопленням вивчав різні системи господарювання і економіки світу. Свого часу я поступив на факультет економіки ДДУ, щоб поглибити свої знання. Я знав, що в цій школі потрібен досвідчений економіст, тому я прийшов до школи Реріхів і запропонував свої послуги. Зокрема, я запропонував економічну модель функціонування приватного навчального закладу, яка сподобалася засновникам школи. Незабаром я був прийнятий на посаду заступника директора школи з економіки.

Всім відомо, що ваша школа домоглася вражаючих результатів. І ваша участь в цьому було значним. Потім були інші підприємства і компанії. Адже ви не тільки економіст — новатор, але і менеджер. Що ж стало головною умовою вашого успіху: кваліфікація менеджера-профі, або злагоджена робота з колективом професійних співробітників?

-Думаю що, і керівник і колектив це ланки єдиного, як би мовити “виробничого” механізму, де від злагодженої і чіткої роботи кожного з них залежить успіх і результат. Керівник — це бачення і управління процесом виробництва в цілому, а співробітники — це точне і злагоджене дія на кожній ділянці роботи. Звичайно, таке взаєморозуміння і злагодженість народжується не відразу, і потрібен час для підбору не тільки кваліфікованого персоналу, а й характерів і особистих якостей співробітників. Тому для успіху підприємства потрібні обидві умови.

Як ви встигаєте працювати, вести бізнес, бути главою сім’ї  і знаходити ще час на подорожі в екзотичні країни? В чому секрет?

— У правильному плануванні. Якщо ви в змозі передбачити свої дії хоча б на кілька днів вперед, то ви в змозі створити для себе такий розклад, куди поміститься все: і робота, і бізнес, і догляд за дітьми. Чи залишиться час і на відпочинок і на подорожі !!

Я знаю, що ви непогано заробляете. Що ви робите з вільними грошима, які залишаються після всіх витрат, у вашому розпорядженні?

— Зазвичай інвестую. Мені цікаві комерційні проекти, які приносять прибуток, але також я інвестую в соціальні та громадські проекти. Мені цікаво бути спонсором і допомагати творчим людям і ініціативам в галузі культури і освіти.

— Щоб ви хотіли побажати початківцям підприємцям?

— Всім бажаючим почати свою справу, я хочу дати дві поради. Перша: Дерзайте! Вірте в себе, не опускайте руки після можливих перших невдач. Пам’ятайте, кожна невдача робить нас ще сильніше, ще досвідченіше. І друга — вчіться, отримуйте якісну освіту, а отримавши її вчіться далі. Намагайтеся постійно відкривати для себе нові грані вашої роботи. Хай вам щастить!