Як повернути чи обміняти придбаний товар

Купили річ, яка насправді зайва у вашій шафі чи квартирі, або не вгадали з кольором, формами, габаритами – в такому випадку покупець має право її повернути. Йдеться про одяг, техніку, меблі та інше приладдя. Для цього дається 14 днів, втім є певні умови.

На повернення або обмін яких покупок є 14 днів?

Слідкуйте за нами в Telegram та Viber !

Це правило поширюється на непродовольчі товари. Елементи гардеробу, електронну техніку, предмети інтер’єру, посуд. Те, що бажаєте повернути продавцю, має бути належної якості і зберегти свій «товарний» вигляд. З цілими бирками і пломбами, етикетками та пакуванням. Придбані вами черевики натерли мозолі після першого ж променаду? Таку покупку віднести до магазину вже не вийде. Товар має бути неношеним та непошкодженим.

Повернення придбаного: кроки покупця

Треба звернутися до крамниці, в якій придбали товар. Заявити про бажання його повернути або обміняти. Надати продавцю чек про покупку. Написати заяву. На це – 14 днів. Із собою потрібно мати паспорт та картку платника податків.

Які товари повернути неможливо?

Під правило 14 днів не підпадають продукти харчування і ліки. А ще – зубні щітки, бритви, гребінці, натільна та постільна білизна. У цьому ж переліку товари для новонароджених, дитячі іграшки і друковані видання. Зауважте, не приймуть назад й інструменти для манікюру та педикюру. Відмовлять і в ювелірному магазині. Коштовності не обміняють. Не повернуть і кошти за них.

Якщо чек загубили?

Аби повернути чи обміняти товар, потрібен чек – паперовий або надісланий на електронну пошту. Якщо документа немає, зверніться до продавця. Напишіть заяву на ім’я директора крамниці. Попросіть надати вам копії чека. У разі відмови можна затребувати запис з камер відеоспостереження. Він стане доказом, що саме тут ви купували товар. Утім згодиться він уже винятково для суду.

Правила обміну товарів належної якості

Уявімо, ви купили телевізор, але саме цей не вписався у ваш інтер’єр. Упродовж 14 днів ви можете його обміняти. На аналогічний, але з панеллю іншого кольору. Його немає у магазині? Зачекайте – продавець зобов’язаний повідомити вас про його появу. Якщо ж ви зупинили свій вибір на іншій моделі, також маєте на це повне право, але… З перерахунком різниці вартості.

Товар віддали, але гроші й досі у продавця?

Кошти покупцеві повертають у день розірвання договору купівлі-продажу. Якщо ж у продавця немає такої можливості, домовляйтеся про терміни. Вони повинні влаштовувати покупця. Максимальні строки, передбачені законом, – не більше семи днів.

ЯРОСЛАВА ХЛЄБНИКОВА

фото із відкритих джерел

Більше на нашому каналі в  YouTube, та на сторінках у  Facebook, Instagram!