Європейські бази даних – в допомогу українському експортеру

«Електронні ресурси, регулювання та вимоги до експорту в ЄС» – під такою назвою в Центрі інформаційної підтримки бізнесу в Дніпрі, що заснований при Дніпропетровській торгово-промисловій палаті за підтримки ЄБРР в рамках ініціативи EU4Business Європейського Союзу, відбувся корисний практичний тренінг для потенційних і діючих експортерів.

Експортних менеджерів, представників малого та середнього бізнесу забезпечили потужним інструментарієм, який допоможе їм з пошуком і аналізом корисної інформації, що стосується законодавчих норм, вимог, маркування і стандартів в зоні ЄС та інших країнах. А також навчили працювати з різними базами даних – від бази нотифікованих органів NANDO до даних інтелектуальної власності та митних служб ЄС.

Орієнтир в морі інформації

Корисними напрацюваннями з учасниками ділився досвідчений тренер з питань експорту на міжнародні ринки Олег Мирошніченко. У 2010-2013 роках він працював у торговельній секції представництва ЄС в Україні, займався питаннями СОТ, підтримкою зв’язків з бізнесом, урядовими структурами України та низкою директоратів Європейської Комісії в Брюсселі. Був одним з учасників проекту Міжнародного центру перспективних досліджень з підготовки уряду України до імплементації Угоди про асоціацію з Європейським Союзом. Вивчав політику, економіку і право Європейського Союзу в Collegio Europe di Parma (Італія), а також отримав ступінь магістра факультету економічних наук Києво-Могилянської академії.

Для слухачів Дніпра тренер підготував цілий асортимент онлайн-інструментів для експорту, які допомагають орієнтуватися в потоці інформації та вибудовувати правильну модель роботи з закордонними партнерами. Серед них – як робота із законодавчою нормативною базою країн ЄС, нормами технічного регулювання та маркування, так і ресурси бізнес-асоціацій, бази добровільних стандартів і різних систем оповіщення про небезпечної продукції.

Експортна стратегія

Для успішної інтеграції на зарубіжні ринки Олег Мирошніченко радить приділити увагу не лише вимогам і нормам, тарифами і квотами, прийнятим в конкретних країнах, а й уважно вивчити статистичну інформацію, індивідуальні вимоги компаній-експортерів і оцінити можливості і ризики.

«Дуже, наприклад, корисна робота з такою великою базою даних як Eurostat. Крім основних показників – таких, як обсяги експорту того чи іншого товару, тут можна працювати з інтерактивною картою країн, з даними про експортера, дізнатися про концентрацію імпорту в конкретних регіонах, температурний режим, середню дистанцію транспортування і масу інших корисних даних. Разом з іншими статистичними даними це допомагає бачити повнішу картину і оцінити перспективи експорту в ту чи іншу країну. А також, можливо, знайти для себе свою, екзотичну нішу. Як, наприклад, зараз в Німеччині через збільшення середньої тривалості життя вельми зріс попит на спортивний одяг для літніх людей», – зазначив Олег Мирошніченко.

Учасники курсу також отримали нові знання про принципи і політику безпеки харчових продуктів, вчилися працювати з базами даних інтелектуальної власності, податкової та митної інформації ЄС, міжнародними джерелами маркетингової інформації і базами даних державних закупівель.

Свої навички в пошуку та аналізі інформації підприємці відточили в ході практичних занять. Учасники тренінгу впевнені: отриманий під час навчання інструментарій допоможе їм вибудувати свою безпрограшну експортну стратегію і успішно просувати свою продукцію за кордоном.

Підготувала Олена Єгорова