У Дніпрі вчились діагностувати бізнес

В рамках ініціативи EU4Business Європейського Союзу Центр підтримки бізнесу у  Дніпрі, оснований на базі Дніпропетровської торгово-промислової палати за підтримки ЄБРР, організували триденний тренінг «Бізнес-діагностика для консалтингу», в якому взяли участь представники консалтингових компаній та індивідуальні консультанти.

Бачити та аналізувати  

Із заглибленням економічної кризи в Україні активність деяких західних фірм або вщухає, або заморожується в надії на поліпшення кон’юнктури. В авангарді завоювання ринку України стоять консалтингові фірми Заходу, що активно підтримуються урядовими та міжурядовими структурами. Вони надають конкретну фінансову і технологічну допомогу перспективним підприємствам і галузям економіки.

Консалтинг – це процес консультування керівників, управлінців з широкого кола питань у сфері фінансової, комерційної, юридичної, технологічної, технічної, експертної діяльності, що надається зовнішніми консультантами, для рішень тієї чи іншої проблеми. Мета консалтингу — допомогти системі управління (менеджменту) в досягненні заявлених цілей.

Серія тренінгів «Розвивайте свій консалтинговий бізнес», розроблена Європейським банком реконструкції та розвитку, – це набір навчальних курсів, які передбачають оволодіння найважливішими навичками та ознайомлення з ресурсами і методами для ефективної та результативної консалтингової діяльності, а також для ведення успішного консалтингового бізнесу.

«Тренінг заснований на кращих міжнародних практиках і глибоких експертних знаннях. Є інтерактивним і включає в себе практичні вправи та реальні приклади. Ви навчитесь формувати свої цілі та завдання, аналізувати клієнта, навіть створювати його психологічний портер», – зазначив на початку тренер та провідний фахівець Володимир Чернявський.

Знайти свого консультанта

Під час тренінгу учасників готували до різноманітних ситуацій, які чекатимуть на них під час консультування та роботи з клієнтами. «Зокрема, вкрай важливо, аби консультант вмів правильно «поставити діагноз». Не менш важливою є довіра. Коли клієнт бачить, що консультант відкрито говорить, що тут ми не можемо допомогти або що вам не потрібен зараз цей консалтинг, не потрібно витрачати гроші, це викликає довіру. Друге правило – репутація, яка напрацьовується роками. Вона ніколи не виникає з нуля, репутація консультанта будується дуже довго складно, як і в будь-якому іншому бізнесі, а руйнується дуже швидко. Третє правило – це ті результати і цінність, які ти клієнтові приніс», – зазначив Володимир Чернявський.

Учасники тренінгу навіть спробували себе у своєрідній психологічній грі – за десять хвилин кожна група повинна була створити портрет одного з учасників тренінгу (де народився, яка освіта та вподобання, чи є родина і навіть, яку їжу полюбляє людина). До речі, у всіх трьох групах прогнози вийшли дуже точні, вони вдало описали незнайому людину на 70-80% точно.

За результатами тренінгу учасники отримали і домашнє завдання – створити індивідуальну покрокову модель інструментів та навичок для проведення бізнес-діагностики. І сертифікат після тренінгу буде вручено лише тим слухачам, які успішно виконали це завдання.

Дарина Сухоніс